AZ ÖN  adatvédelme érdekében tett lépéseink

shutterstock_635526050.jpg

Az Ön adatai a legfontosabbak számunkra ezért hosszú utat jártunk be, hogy megvédjük magánszférájának biztonságához fűződő elvárásait.

1. Szoros kapcsolat a partnereinkkel

Mindenekelőtt alaposan meg kell győződnünk arról, hogy az adatforrásainkat nyújtó üzleti partnereink tiszteletben tartják a GDPR-t. Mindegy, hogy adatgyűjtésről vagy az adatok felhasználásával kapcsolatos tájékoztatásról van-e szó.

Elsősorban arra kérjük őket, hogy a lehető legátláthatóbban mutassák be ügyfeleiknek az adatok Bisnode-hoz történő továbbításának menetét, és hogy hivatkozzanak ezekre a weboldalakra, ahol az érdeklődők további információkat érhetnek el a tevékenységünkre vonatkozóan. Annak érdekében, hogy az adatok helyes kezelését biztosítsuk, rendszeresen ellenőrizzük szállítóinkat és harmadik feles partnereinket, melyet dokumentálunk is.

2. Az adatkezelés minimalizálása

A személyes integritás védelme érdekében kizárólag azokra az adatokra korlátozzuk adatkezeléseinket melyekre a cél eléréséhez szükségünk van. Ezen felül nem adunk át információkat, ha azt gyanítjuk, hogy az adatokat a mi elveinkkel ellentétesen használnák fel és ezzel megsértenék az egyének magánéletét.

Rendelkezünk aktív tiltási funkcióval, így minden nálunk regisztrált személy vagy cég jogosult a direktmarketing célú megkeresések letiltására. Az adatkezelés során fejlett és korszerű technológiával garantáljuk a biztonságot.

3. Rendszeres belső és külső ellenőrzések

Kiemeleten fontos számunkra, hogy adatait biztonságban tudjuk, ezért rendszeresen végzünk belső és külső ellenőrzéseket annak érdekében, hogy biztosítsuk az eszközeink és folyamataink megfelelő működését. A vállalaton belül incidens-felismerési és biztonsági szervezet került kialakításra, mely egységesített folyamatokkal működik, mind központi, mind helyi szinten.

Minden olyan alkalmazottnak és tanácsadónak, aki hozzáférhet az adatokhoz, át kell esnie egy be- és kiléptető folyamaton, ezzel biztosítva, hogy csak a megfelelő személy és csak a szükséges adatokhoz férjen hozzá. A jobb nyomon követés érdekében folyamatosan naplózzuk, hogy ki és milyen műveleteket hajt végre az adatokkal.

4. Adatvédelmi tisztségviselők hálózata

Mivel a Bisnode európai vállalat, kialakítottunk egy adatvédelmi tisztségviselő hálózatot (DPO-k), ezzel központi és helyi szinten is biztosítva, hogy az egyén könnyedén kapcsolatban léphessen az adatvédelmi tisztviselőnkkel. De nem elégszünk meg ennyivel! Rendszeresen tartunk a cégcsoport alkalmazottai számára átfogó képzéseket a GDPR-ral kapcsolatban.

5. Felkészültünk arra, hogy érvényesítse jogait

Olyan folyamatokkal rendelkezünk, melyek lehetővé teszik, hogy könnyen gyakorolhassák jogaikat. Ügyfélszolgálatunk gyorsan és hatékonyan frissíti, javítja, blokkolja és törli a valótlan vagy hiányos személyes adatokat.

6. Kockázatok minimalizálása

A GDPR-ral összhangban adatvédelmi hatásvizsgálatot (DPIA) végeztünk. Ez a dokumentum az adatok sérülésének minden lehetséges kockázatát elemzi, és részletez minden olyan intézkedést, amelyet meg kell tennünk annak érdekében, hogy ennek kockázatát minimalizáljuk vagy elimináljuk.

Az ajánlott kockázatcsökkentő intézkedéseket végrehajtottuk az informatikai rendszereinkben és folyamatainkban.