Bisnode adatok a MiniCRM-be

06 szept. 2015

Még a legprofibb cégek is küzdenek azzal a problémával, hogy ügyféladataiban hibák vagy duplikációk vannak. Ráadásul a hatékony értékesítés és a stabil működés egyik alapja a rendszerezett, pontos ügyféladatbázis vagy CRM.

Egy jól működő CRM rendszer elengedhetetlen eleme, hogy folyamatosan friss és értékes adatok szerepeljenek benne.

Az ügyfélkapcsolatok kezelésére egyszerű megoldást nyújt a MiniCRM. A MiniCRM egy felhő alapú szoftver, mellyel több száz, vagy akár több ezer ügyfelet kezelhet. Használatával nem kell többet kockás füzettel, Excel fájlokkal, naptárakkal vagy különböző email fiókokkal vesződnie, és munkatársaival is könnyebbé válik a kommunikáció. Munkáját hatékonnyá, és eredményessé teszi; segít látványosan növelni bevételét. Összes ügyfele egy helyen lehet, automatikusan rendszerezve, naprakész, teljes ügyféltörténettel.

A MiniCRM rendszerében ráadásul mostantól a Bisnode adatait is megtalálja, így könnyítve az ügyfélkapcsolatok kézbentartását, új ügyfelek és üzleti lehetőségek beazonosítását.

Manapság már számos információforrás fellelhető, azonban rengeteg idő elmehet azzal, hogy ezek naprakészségét, hitelességét ellenőrizzük. Még több időnkbe telik, hogy saját adatbázisunkban az adatokat megfelelően karbantartsuk és fenntartsuk jó minőségűket, pontosságukat, teljességüket.

Amennyiben duplikátumok szerepelnek adatbázisunkban, az kihathat az értékesítési folyamatunkra is – árbevétel csökkenést okozhat és még az értékesítési csapaton belül is összetűzések alakulhatnak ki. Pl. ha nem tudjuk a cégek közötti kapcsolatokat – tulajdonos, leányvállalat stb. -, előfordulhat, hogy duplán próbálunk meg értékesíteni –, így rendkívül kellemetlen helyzetekbe keveredhetünk, aminek akár ügyfélvesztés is lehet a vége.

Apropó üzletkötők – mondhatnánk, hogy a leginkább ők felelhetnek egy-egy ügyfél helyes adataiért, azonban a leterhelt értékesítők gyakran pontatlan és hiányos ügyféladatokat vihetnek fel a rendszerbe és nincs idejük, hogy korrigálják azokat, hiszen őket nem éppen adminisztrátori képességükért választottuk erre a pozícióra. Ritka az olyan üzletkötő, aki szereti és szívesen is végzi az adatgyűjtési és adatfelviteli feladatokat.

Nem elég felvinni az adatokat a rendszerünkbe, azt folyamatosan naprakészen kell tartani. Nincs bosszantóbb, mint amikor épp hívnánk valakit és a hívott szám már nem létezik, így újból telefonszámot kell keresni. Vagy amikor rossz címre megyünk, mert a cég már elköltözött és mi a régi címén keressük. Manapság már egy éves vagy negyedéves adatfrissítés is kevésnek bizonyulhat, hiszen napi szinten többezer adat változik.

Tudta például, hogy átlagosan napi 1800 cég adataiban történik valamilyen változás? Átlagosan napi 45 cég ellen indul meg felszámolási eljárás? Átlagosan napi 100 új cég alakul?

Meglévő ügyfelei adatait frissítheti és bővítheti is a MiniCRM rendszerével, így egy-két kattintással már valós információkhoz juthat.

Új ügyfelek esetén a rendszer automatikusan megkeresi a Bisnode adatbázisban is az éppen rögzítésre kerülő céget és könnyedén megkaphatja az alábbi adatokat: adószám, alaptőke, alapítás éve, éves árbevétel, alkalmazottak száma, tevékenységi kör, Bisnode kockázati besorolás, Bisnode frissítés dátuma, telefonszám, e-mail cím, weboldal, összefoglaló, állapot.

A rendszerben kulcsszerepe van az ügyfélminősítésnek, így külön mezőt szenteltek minden ügyfél ilyen módon történő bekategorizálására. Minden felvett új cég ügyfélminősítésen esik át objektív szempontok szerint (iparág, cégméret, éves árbevétel, alkalmazottak száma, stb.). Minden MiniCRM rendszert használó vállalkozásnak pontosan kell definiálnia saját célcsoportját, hogy a minősítést logikusan és jól végezhessék munkatársaik. A minősítés általában állandó és csak tág időközönként (1-2 év) változik.

Mivel a kvalifikációnak objektív mérőszámokon kell alapulnia, elvégzéséhez elengedhetetlen a pontos információk ismerete. Pontos információt viszont nehéz találni, esetenként hosszadalmas interneten történő kutakodás után derülhet ki egy cégről, hogy érdemes-e vele foglalkozni.

A beépített Bisnode adatbázis lekérdezéssel a rendszer pont az ilyen problémákat szeretné orvosolni.

Most a MiniCRM előfizetéshez havi 100 Bisnode lekérdezés lekérdezés ingyen jár.

http://www.minicrm.hu/

Értesüljön a legfrissebb gazdasági és üzleti hírekről

Milyen jellegű tartalmak érdeklik a legjobban?