28 jan. 2021

A rossz minőségű adatok óriási összegekbe kerülnek a vállalatoknak

 

A rossz adatminőség miatt minden évben sok pénzt veszítenek a cégek. "A vállalatok nemcsak nagy összegeket veszítenek, hanem azt a lehetőséget is, hogy előnyt szerezzenek versenytársaikkal szemben és ezáltal a jövőbeni többletbevételeiktől is elesnek" - mondja Rebecka Lundgren, a Bisnode termékmenedzsere.

 

Az IBM becslése szerint a gyenge adatminőség évente körülbelül 3,1 billió dollárba kerül, csak az Egyesült Államokban vállalatainak. Ez olyan pénz, amit bármi másra is elkölthetnének. Lundgren szerint ezen felül a rejtett költségekkel is számolni kell. „Végső soron ez egyfajta felesleges kiadás, mert manapság kiváló lehetőségek nyílnak az adatok minőségének biztosítására, ha komolyan veszik a vállalkozások a kérdést. A jelentés csak azt az összeget veszi alapul, amelyet a vállalatok elveszítenek a silány minőségű adatok miatt. A munkaidő veszteség - amelyet ezeknek a rossz minőségű adatoknak a feldolgozása, kezelése jelent- formájában felmerülő költségeket ez az összeg nem tartalmazza, így a tényleges érték valószínűleg még ennél is magasabb” - mondja.

 

 

A Harward Business Review cikke szerint a vállalatvezetőknek az alábbiakat érdemes megfontolniuk – a ráfordított idő tekintetében -, amikor a költségek csökkentésén gondolkoznak:

50% - az az idő, amelyet a fehérgalléros dolgozók arra pazarolnak, hogy a megfelelő adatokra vadásznak, hibákat keresnek és kijavítanak, és megerősítő forrásokat keresnek olyan adatokhoz, amelyekben nem bíznak.

60% - az a becsült időtartam, amelyet az adatkutatók töltenek az adatok tisztításával és rendezésével a CrowdFlower szerint.

Az egyszerű döntések megnehezítése          

Ugyanakkor sok vállalat számára kihívást jelent, amikor például az ügyfél adatait a vállalkozás különböző adatbázisaiban és rendszereiben tárolják. Számtalan olyan vállalat létezik, ami több száz rendszerrel és alkalmazással rendelkezik. Az adatok pedig gyakran különböznek attól függően, hogy melyik rendszert használjuk: „Ha az adatok nem egyformák a vállalat egészében, akkor a szervezet különböző részein dolgozó alkalmazottak különböző adatokat használnak, ami komoly problémákat okozhat. "- mondja Lundgren, kiemelve egy tipikus problémát:" A leggyakoribb probléma az, hogy az adatok elavultak. Amikor ez a probléma áll fenn, még a legegyszerűbb döntések is, mint például annak megállapítása, hogy melyik vevő a legjövedelmezőbb, vagy melyik termék rendelkezik a legmagasabb árréssel, igazi kihívássá válik.


Hogyan lehet biztosítani, hogy mindenhol a megfelelő adatok legyenek kéznél?

Mi tehát a probléma megoldása? Az összes adat összegyűjtése egy megosztott helyen - nem feltétlenül ugyanabban a rendszerben - a törzsadatkezelés (Master Data Management) segítségével. A fontos az, hogy a vállalat által használt rendszerek és adatbázisok összekapcsolódjanak ezzel a megosztott hellyel: „A törzsadat-kezelés biztosítja például, hogy az ügyfelek az összes rendszerben azonos egyedi ügyfélszámot kapjanak. Ugyanakkor a rendszereket úgy kell megtervezni, hogy az ügyfélre vonatkozó összes információ mindenhol egyszerre frissüljön. A strukturált adatok lehetővé teszik, hogy a rendszerek felhasználják az összes információt ”- mondja Lundgren, és hozzáteszi:„ Az informatikai részleg nem vállalhat egyedül felelősséget az adatok minőségéért. Az egész szervezetet be kell vonni, így végső soron ez egy menedzsment kérdés."

Előnyben a kompetítorokkal szemben

Lundgren azt is kiemeli, hogy a jó adatminőség megkönnyíti a törvényi előírások és szabályozások betartását, valamint a megfelelően kezelt adatok nem csak megtakarítások, hanem versenyelőnyök is lehetnek, amelyek növelhetik a bevételt a vállalkozáshoz hűséges ügyfelek révén: „A jobb adatminőség megkönnyíti az ügyfelek viselkedésének fejlett elemzését, a keresztértékesítést és a hatékony kommunikációt az ügyfelekkel. A jó adatminőség elengedhetetlen a digitalizálás és az automatizálás lehetőségeinek kiaknázásához is. Azok a vállalatok, amelyek komolyan veszik ezt a kérdést, azok a vannak a legjobb helyen ahhoz, hogy sikereket érjenek el.”

TÉNYEK:

A törzsadatkezelés által elérhetővé válnak:

  • A minőségi adatok minden üzleti rendszerben
  • Pontos információ minden rendszerben
  • Az ügyféladatok maximális cseréje

 

Biztosítsa adatai minőségét adatbázis tisztítással és tartsa naprakészen adatait.

Kezdje a jó minőségű adatok gyűjtését és ellenőrizze külföldi vagy belföldi partnereit és potenciális ügyfeleit eseti cégriportjaink segítségével.  Eseti cégriportok pár kattintással a Bisnode Webshopon

 

 

 

D&B Webshop

D&B Webshop

Külföldi és belföldi céginformációk és cégminősítések egyszerűen Webshopunkban

Ellenőrizze ügyfeleit és potenciális partnereit, hozzon adatokon alapuló, magabiztos és kockázatmentes döntéseket cége érdekében.

Letölthető eseti cégriportok:

Ha csak egy vállalkozás - legyen szó külföldi, akár belföldi szervezetről- kockázatosságát, pénzügyi helyzetét vagy hitelképességét szeretné megvizsgálni, akkor válassza a letölthető eseti cégriportokat. 

Online céginformációs rendszer:

Amennyiben egyszerre több cégelemzésre is szüksége van, válassza a hosszabb távú megoldást és vásároljon D&B Credit Reporter előfizetést.

Irány a Webshop