07 febr. 2021

Tudta? A technológia segít megtalálni következő ügyfeleit

Relevánsabb ügyfélkapcsolatok, jobb időzítés és nagyobb lehetőség a bevétel növelésére. Ezeket teszik lehetővé a jól felhasznált mesterséges intelliencia (AI) alapú okos megoldások. A mesterséges intelligencia felhasználásában korunk egyik legnagyobb potenciálja lapul, hiszen az AI segítségével a vállalatok üzleti tevékenysége hatékonyabb, eredményesebb és problémamentesebb lehet. „Vannak olyan ügyfeleink, akik az AI technológia segítségével 13 százalékról 90 százalékra növelték a minőségi bejövő érdeklődők azaz a potenciális ügyfelek (lead) számát. Ez hihetetlen adat” - mondja Mikael Olsmar, a Bisnode svéd elemzési vezetője. 

Ez a technológia egy nagyszerű lehetőség arra, hogy vállalkozása egy lépéssel a versenytársai előtt járjon. Mindemellett az AI használata elég nyomós indok arra, hogy a cégek adatközpontúbb működésre és döntéshozatalra álljanak át a marketing és az értékesítés terén.

„Pontosabban: az értékesítésbe fektetett idő nagyobb megtérülést eredményez, mert a potenciális ügyfelek körében nagyobb valószínűséggel talál olyan vásárkat vagy cégeket, akik érdeklődnek a termékei iránt. És ki ne akarná a leggyorsabban megtalálni azokat az ügyfeleket, akikre jelenleg szüksége van?"

Ha Ön rendelkezik a legjobb "minőségű" érdeklődőkkel a szolgáltatásai vagy termékei iránt, akkor természetesen nagyobb lehetőségei vannak a jövedelme növelésére ”- mondja Olsmar, és folytatja: „ ​​Ha viszont  az adatai nem megfelelő minőségűek és a belső céges folyamatokban hiányosságok vannak, akkor nehezebben fogja megérteni az ügyfelei igényeit, vállalkozása elveszíti relevanciáját az ügyfelek szemében, és hosszabb értékesítési ciklussal és kevesebb ügyféllel kell beérnie. Ezek mind hatással vannak egymásra. " 


Használja az AI-t: "A megszokottól teljesen eltérő minőségű adatok"

Az elmúlt években a különböző adatelemzési módszerek, eszközök és a Bisnode együttesen, számos, különféle iparágakban tevékenykedő vállalatnak segítettek a hatékonyabb, eredményesebb üzleti tevékenység elérésében. A mesterséges intelligencia és az öntanuló algoritmusok segítségének köszönhetően a vállalatok sokkal hatékonyabbá tehetik az értékes ügyfelek felkutatását és nyomon követését. „A technológia a vállalatok saját adataira épül, például az ügyféladatbázisokra, valamint a rendelkezésünkre álló online adatokra, amelyeknek a segítségvel megnézzük, mit kommunikálnak a vállalatok ügyfelei magukról. Ezután ezeket az adatokat egyesítjük a Bisnode hatalmas mennyiségű strukturált okosadataival, több millió vállalatról világszerte. Az AI segítségével teljesen más minőségű ügyfél lead-eket kapunk. ”- magyarázza Olsmar, és rámutat ennek hatalmas előnyére:
 
"Azt is látjuk, hogy mindez hozzájárul a rövidebb értékesítési ciklusokhoz, a nagyobb értékű árajánlatok kihelyezéséhez és az ügyfelek számának robbanásszerű fejlődéséhez."

Egy korábbi cikkünkben már írtunk az adatok minőségének és a kiadások összefüggéséről: A rossz minőségű adatok óriási összegekbe kerülnek a vállalatoknak

Nagy mértékű siker, ami nagyon hamar nyilvánvalóvá válik

Olsmar hangsúlyozza, hogy a sikerhez vezető út szoros együttműködésen keresztül történik a támogatott céggel. A folyamat pedig a következőképpen zajlik:

„Az alapvetésünk az, hogy a leadek minőségén javítani kell. Találkozunk az ügyféllel, ahol mind kvalitatív, mind kvantitatív információkat és adatminőség javításával kapcsolatos módszerünket bevetjük. Első lépésben rendszerint a cégek meglévő vásárlói adatait és adatbázisát kitisztítjuk, frissítjük és struktúráljuk. (Adatbázis tisztításról bővebben: ITT) Már ez nagy előrelépéshez vezet. Emellett, kulcsfontosságú tényező az ügyfél saját visszajelzése, amely segít az öntanuló algoritmus (modell) egy korai változatának megalkotásában. A visszajelzés a legtöbb esetben arra alapszik, hogy ügyfelünk kit tart potenciális partnerének, vevőjének. A modell pedig a megfelelő beállításoknak és frissítéseknek köszönhetően gyorsan megtanulja megtalálni az ügyfelünk számára legmegfelelőbb adatokat. Az elmúlt években a Bisnode Analytics csapatának számos olyan projektje volt már, amely során akár 13-ról 90 százalékra nőttek a minőségi bejövő érdeklődők, azaz a potenciális vásárlók. „Releváns ügyfelekkel pedig lehetségessé válik a sokkal nagyobb mértékű a siker elérése. Ez a legtöbb ember számára, hamar nyilvánvalóvá válik.”

Nyereséges befektetés hosszú távon

A minőségi lead-ek generálása, elérése és követése nem csak egyszeri feladat egy cég életében. A szervezeteknek olyan folyamatokat, eljárásokat kell bevezetniük és integrálniuk a mindennapi munkavégzésbe, amelyek folyamatosan biztosítják a naprakész és minőségi adatokat és ezáltal a potenciális ügyfelek elérhetőségét. A cél, a hosszú távú megtérülés”- mondja Olsmar:„ Ha az ügyfelünk azt mondja, hogy szerinte 800 potenciális vásárlóval rendelkezik, mi általában ennek a számnak a dupláját azonosítjuk. De van olyan helyzet is, amikor a vizsgálatok elvégzése után úgy ítéljük meg, hogy a 800-ból csak 400 ügyféllel érdemes foglalkozni és időt, energiát belefektetni a szóba jöhető fogyasztó becserkészésére. Mivel a gazdaság és a piacok folyamatosan változnak- hat hónappal később akár a fellelhető potenciális ügyfelek köre is módosulhat. Mindig érdemes nagyon figyelni a környezeti változásokra és alkalmazkodni hozzájuk.” - mondja és hozzáteszi: „Nincs más dolga a vállalatoknak, mint arra a pénzre odafigyelni, amelyet olyan cégeknek és egyéneknek szánt marketingre és értékesítésre költenek, amelyek sosem érdeklődnek igazán a vállalat termékei vagy szolgáltatásai iránt. Ez azért fontos, mert ha az erre „kidobott” pénzt összeadják, akkor látható, hogy milyen hatalmas pénzügyi erőfeszítéseket tesz a vállalkozás egy-egy üzlet nyélbe ütésének érdekében. Ha ezt a pénzt megfelelően mégpedig AI megoldásokba fektetjük be, akkor az jóval jövedelmezőbb lehet” – mondja Olsmar és rámutat egy másik, esetleg váratlan hatásra is, amely általában a leadek adatközpontú megközelítése segítségével következik be: „Sok helyen az értékesítés és a marketing nem szoros együttműködésben működik, de egy ilyen folyamat egyértelmű közös célt ad a csapatoknak. "
   

Tények: Mesterséges Intelligencia és lead generálás

- Egyesíti a globális online adatokat, az AI technológiát és az elemzési kapacitást, hogy egyedülálló lehetőséget teremtsen a releváns ügyfelek megtalálásához.

- A kulcsszavak segítségével könnyebben megtudhatja, kivel, miért és mikor kell kapcsolatba lépni.

- Segít megtalálni és rangsorolni a vállalatokat az Ön üzleti igényei alapján oly módon, amire a hagyományos módszerek nem képesek.

- Növeli ismereteit arról, hogy miért választanak ki bizonyos vállalatokat, ami segít a marketing és az értékesítés megközelítésében.

- Az érdeklődők (leadek) generálása egyszerűsíti az alkalmazottak munkáját, lehetővé téve számukra, hogy adatközpontú megközelítéssel működjenek együtt a kitűzött célok és eredmények elérése érdekében.

Bisnode Webshop

Bisnode Webshop

Külföldi és belföldi céginformációk és cégminősítések egyszerűen a Bisnode Webshopban

Ellenőrizze ügyfeleit és potenciális partnereit, hozzon adatokon alapuló, magabiztos és kockázatmentes döntéseket cége érdekében.

Letölthető eseti cégriportok:

Ha csak egy vállalkozás - legyen szó külföldi, akár belföldi szervezetről- kockázatosságát, pénzügyi helyzetét vagy hitelképességét szeretné megvizsgálni, akkor válassza a letölthető eseti cégriportokat. 

Online céginformációs rendszer:

Amennyiben egyszerre több cégelemzésre is szüksége van, válassza a hosszabb távú megoldást és vásároljon D&B Credit Reporter előfizetést.

Irány a Webshop