Cikk

Ha már van, használjuk! Cégminősítés a gyakorlatban

27 júl. 2018

Korábban már írtunk arról, milyen 4 alapvető mutatót vizsgál meg egy profi cégminősítő annak érdekében, hogy megállapítsa egy adott vállalkozás megbízhatóságát és ajánlást tegyen arra, hogy mennyire kockázatos az üzletkötés a vizsgált céggel.

A bonyolult algoritmusok és összetett elemzésektől eltávolodva most arra szeretnénk pár tippet adni, hogyan tudja a már elnyert minősítéseket vagy az egyéb vállalati eredményeket aktívan kommunikálni, és ezáltal egy még pozitívabb képet megteremteni vállalkozásáról.

Az évek során sokszor tapasztaltuk ügyfeleinknél, hogy bár számos esetben több éven át jogosultak (és rendelkeznek is!) Bisnode Tanúsítvánnyal, mégsem használják ki annak az összes előnyét. Egy független cégminősítés, oklevél nem más, mint vállalkozásunk független elismerése, amelyre méltán lehetünk és legyünk is büszkék. Hiszen pontosan annyit ér, amennyi munkát ennek megismertetésébe beleteszünk. 

Az iroda falára vagy a tárgyalóterem ajtajára kihelyezett, bekeretezett tanúsítvánnyal leginkkább munkatársaink, meglévő ügyfeleink találkozhatnak, ám mi mindent tehetünk még annak érdekében, hogy megmutassuk potenciális ügyfeleinknek cégünk pénzügyi stabilitását, azt hogy vállalkozásunk a hazai cégvilág top 9,82%-ba tartozik?

1. Használjuk fel a tanúsítványt a weboldalon

Amelyik cég nem rendelkezik 2018-ban weboldallal, az nem is létezik. Talán erős kijelentés, de ettől még nem lesz kevésbé igaz. A weboldal egy olyan vállalati tulajdon, amely megteremti a digitális kommunikáció központját és lehetőséget ad arra, hogy a saját tartalmunkat a saját igényeinknek megfelelően publikáljuk.

Míg az olyan közösségi média felületek, mint a LinkedIn vagy a Facebook használata erősen ajánlott, csupán erre alapozni az online jelenlétet már nem elég. Különösen, ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy az ott közzétett tartalmak kinek is a tulajdonát képezik.

Éppen ezért, ha már rendelkezünk egy weboldallal, használjuk ki a lehetőséget és tüntessük fel vállalkozásaink tanúsítványait, eredményeit vagy akár díjait is. Ezt számos módon megtehetjük, de a legnépszerűbbek többek között:

  • banner formájában a főoldalon
  • külön erre létrehozott menüpontban, ahol összegezzük a cég főbb elismeréseit
  • az oldal láblécébe beépíthető dinamikus ún. weblogóval

 A dinamikus weblogó felhasználása weboldalon

2. Osszuk meg… mindenkivel

A „tartalom” valószínűleg minden marketinges kedvenc kifejezése. A legtöbben pedig biztosan ismerik az érzést, amikor épp nincs miről írni, de mégis ott csüng a fejük fölött a határidő a következő – és egyben kötelező - hírlevél küldésig, vagy éppen közösségi média posztig

Mivel egy jó tartalom mindig aktuális, ezért érdemes ezekről a vállalat életében kiemelkedőnek számító mérföldkövekről aktívan kommunikálni, akár Facebook-on, LinkedIn-en, de hírlevélben, sőt, sajtóközlemény formájában is. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy csak a pillanat hevében oszthatjuk meg vállalatunk teljesítményét; érdemes időközönként újra felhívni követőink figyelmét arra, miért is érdemelte ki vállalkozásunk Európa legelterjedtebb, független cégminősítését.

Ügyfelünk, a KTK Diamant Kft. megoldása a Bisnode Tanúsítvány feltüntetésére cégbemutató anyagukban

3. Offline vagy online? Mindkettő!

Digitalizáció ide vagy oda, továbbra is számtalan repi anyagot és nyomtatott terméket használunk nap-mint-nap. Miért ne húzzunk hasznot azokból üres helyekből, melyek a levélpapír vagy névjegykártya sablonjainkon szerepelnek?

Egy extra logót feltüntetni, vagy éppen cégbemutatkozónk prezentációját még egy diával kiegészíteni semmiből sem tart, azonban remek beszélgetésindító lehet bármilyen üzleti tárgyalás során.

+1

Melyik az a médium, amit gyakorlatilag a nap 24 órájában használunk (legyen szó üzleti vagy magánéletről) és kötöttségek nélkül szinte bárkit elérhetünk rajta?

Ha az emailre tippelt, akkor bingó! Egy felmérés szerint átlagosan 120,4 milliárd üzleti emailt küldtek és fogadtak naponta 2017-ben. Ha csak arra gondolunk, hogy a saját vállalkozásunknál hány darab email megy ki egy átlagos napon, akkor sejthetjük, hogy egy aranybányán ülünk. Ne féljünk tehát feltüntetni saját és kollégáink email aláírásaiban a Bisnode Tanúsítványt, vagy az ISO minősítést, vagy akár a SuperBrands díjat!

Ha pedig még mindig nem lenne elég abból, hogyan hozhatja ki a maximumot cégminősítéséből, vegyen részt következő díjmentes webináriumunkon, ahol megmutatjuk azt a további 20+ felhasználási lehetőséget, amellyel biztos lehet benne, hogy Tanúsítványa nem csak egy szekrény tetején fog porosodni.

Értesüljön a legfrissebb gazdasági és üzleti hírekről