Hogyan lehet a pandémiát
és a válságot túlélő ügyfélkapcsolatokat kiépíteni?

A tavalyi évben kezdődött járvány világszerte érinti a fogyasztókat. Új viselkedési minták jöttek létre, hiszen az online vásárlás térhódítása hihetetlen mértékeket öltött mind az első, mind a második hullámban. A legsikeresebb marketing részlegek továbbra is azok, amelyeknek gyorsan sikerül(t) stratégiájukat az új helyzethez igazítaniuk, és amelyek képesek megtalálni a megfelelő egyensúlyt a kockázatok kezelése és a felmerülő lehetőségek feltérképezése között.

A felmérések szerint a hazai e-commerce 2019-es teljesítménye elérte a 780 milliárd forintot, ami a 2018-as értékekhez képest 17 százalékos növekedést jelentett. Ugyan a 2020-as évről még nincsenek konkrét számadataink, de a tavalyi évre 25 vagy akár 30 százalékos növekedésre is számítanak a marketing szakértők, ami talán nem is meglepő, ha a pandémia által berobbantott internetes vásárlásokat vizsgáljuk.

A múltban minden jelentős történelmi változás azt eredményezte, hogy egyesek vagyonokat kerestek, míg mások elvesztették minden pénzüket és befolyásukat. A Covid-19 már megváltoztatta a mindennapi életet és a gazdaságot, és már kezd körvonalazódni, hogy kik azok, akik a gazdasági lassulásban is győztesként kerültek ki. Az Amazon például egyike volt azoknak a szereplőknek, amelyek a piaci részesedés növelése érdekében már a járvány korai szakaszában – a vállalat 100 000 új alkalmazottat vett fel az Egyesült Államokban!

Gazdasági lassulás és válság idején minden eddiginél fontosabb, hogy Ön és a marketing részlege szorosan kövesse a piaci fejleményeket, és elemezze, hogy az új helyzet hogyan hat a vállalkozására. A nyertesek azok a cégek lettek/lesznek, amelyek mozgékonyak, és ahelyett, hogy kivárnak az állóvízben, képesek gyorsan igazítani stratégiájukat az új piaci- és ügyféligényekhez. A jövő az adatokon alapuló elemzésekben és az ezeket követő magabiztos döntésekben van, hiszen egy ilyen gazdasági környezetben, mint a jelenlegi, egy vállalkozás sem lehet eléggé előrelátó. Azok a vállalkozások, amelyek nem újítanak minél előbb, és nem adatokon alapuló döntéseket hoznak nem fogják tudni behozni lemaradásaikat, hiszen a későbbiekben még nagyobb hátrányt kell majd ledolgozniuk azokhoz képest, akik időben eszméltek.

Hogyan válhat adatalapúvá marketing tevékenysége?

Az elmúlt években a felhasználók és a vásárlók egyre többen és egyre többször vették igénybe az online rendelést, házhozszállítást, vagy az online is elérhető szolgáltatásokat, kialakult egyfajta mélyebb bizalom az internetes webáruházak, online megoldások iránt– így a hétvégi bevásárlás vagy akár a banki teendők internetes ügyintézése mára már szinte hétköznapivá vált- ezért új felhasználói szokások és minták jöttek létre.

Szegmentálás és célcsoport-elemzés - tudja, kik az ügyfelei?

Ahhoz, hogy marketing-befektetése nyereséges legyen, elengedhetetlenül fontos az ügyfelek tüzetes vizsgálata és ismerete.

Ennek első lépése, hogy a meglévő partnereit egyetlen komplex ügyfél-adatbázisban kövesse nyomon az Önnek fontos jellemzők szerint. Például: életkor, nem, vásárlóerő, földrajzi elhelyezkedés, autó vagy gyermekek száma stb. A következő lépés annak kiderítése, hogy ezek a meglévő ügyfelek hasonlítanak-e potenciális új ügyfelekre, és ha igen, akkor miben, azaz mi a közös pont bennük és hányan vannak?

Naprakész információk folyamatosan

Ügyeljen arra, hogy ügyfél-adatbázisa mindig friss információkat tartalmazzon és naprakész legyen, hogy marketing tevékenysége valóban a megfelelő ügyfélcsoportokat érje el. A frissített információk kulcsfontosságúak a meglévő és az új ügyfelek üzeneteinek megkülönböztetéséhez. Ha még nem tette meg: Itt az ideje, hogy időt szakítson az adatbázis tisztítására annak érdekében, hogy kulcsfontosságú adatbázia pontos és naprakész legyen.

Így állapította meg a Bisnode, hogy hogyan érhet el a Hewlett-Pacard (HP) 350-390 %-kal nagyobb célpiacot

Adatbázis tisztítás ITT.

Csatornaválasztás - hol találkozik az ügyfelekkel?

Ha az Ön cégét nem veszik észre vásárlói amikor vásárolni akarnak, akkor nem tudja eladni a termékeit vagy szolgáltatásait. Tehát győződjön meg róla, hogy vállalkozása mindig szem előtt van.

A vásárlók pontos ismerete és az optimális vásárlási élmény biztosítása kulcsfontosságú. A magas konverziós rátának (egy adott időszakra eső vásárlók számának és az ugyanezen időszakra eső látogatók számának százalékos aránya) és a márka erősítésének biztosítása érdekében fontos megérteni a meglévő és a potenciális ügyfeleket és azok viselkedését.

Hol találkozik az ügyfelekkel? Közösségi médiában vagy DM (online levélreklám) küldésével? Esetleg kombinálja a közösségi média adta hirdetési lehetőségeket és azt, hogy telefonon nyomon követi vásárlóit? Vagy a Facebookon lép interakcióba vásárlóival, akiket átirányít saját honlapjára?

Győződjön meg arról, hogy a fogyasztók szemében az Ön vállalkozása mindenkor szem előtt van és potenciális választás lehet vásárláskor

Végül, és talán a legfontosabb az összes közül: Tisztában van vele, hogy az Ön által közvetített üzenetek relevánsak-e és ha igen, akkor mennyire relevánsak célcsoportjai számára? Ez most az egyik legfontosabb kérdés a vállalatok számára. Az elmúlt hónapokban furcsa és nehéz időszakot éltünk meg. A megpróbáltatások, az újdonságok kereszttüzében pedig számos vállalkozás nehezen találja meg az egyensúlyt a felépített értékesítési kampányaik és azon kihívások között, amelyekkel a társadalom és az egyének szembesültek 2020-ban.

Jelenleg nagyon fontos lenne a fogyasztók mindennapjainak tiszteletben tartása és leginkább arra érdemes összpontosítani, hogy a vásárlók pozitív asszociációkat kössenek márkájához és vállalkozásához. Ezt legegyszerűbben úgy tudja elérni, ha vállalkozása megmutatja, hogy megérti a kihívásokat, amelyekkel nekünk szembesülnünk kell nap mint nap. Mondja el nekünk, hogy Ön milyen intézkedéseket tesz az alkalmazottai, az ügyfelei és más szereplők megsegítésének érdekében. Fókuszáljon a márkaépítésre, tartsa életben cége márkaépítési törekvéseit, hogy a válság elmúltával vállalkozása a csúcson legyen.

D&B Webshop

D&B Webshop

Külföldi és belföldi céginformációk és cégminősítések egyszerűen Webshopunkban

Ellenőrizze ügyfeleit és potenciális partnereit, hozzon adatokon alapuló, magabiztos és kockázatmentes döntéseket cége érdekében.

Letölthető eseti cégriportok:

Ha csak egy vállalkozás - legyen szó külföldi, akár belföldi szervezetről- kockázatosságát, pénzügyi helyzetét vagy hitelképességét szeretné megvizsgálni, akkor válassza a letölthető eseti cégriportokat. 

Online céginformációs rendszer:

Amennyiben egyszerre több cégelemzésre is szüksége van, válassza a hosszabb távú megoldást és vásároljon D&B Credit Reporter előfizetést.

Irány a Webshop

 

 

Vegye fel velünk a kapcsolatot

megoldások - kapcsolati felület

Kérjen ajánlatot vagy tudjon meg többet üzleti megoldásainkról

Telefonos elérhetőségünk