Cikk

Smart data: amikor a Big Data már nem elég

13 júl. 2018

Az üzleti világot érintő tendenciák és prognózisok kapcsán az utóbbi idők egyik leggyakrabban felmerülő témája a smart data.

Azaz azok az okos, vagy intelligens adatok, melyek a digitális kommunikációból, az egyre elterjedtebb, felhő alapú üzletfejlesztési rendszerekből és egyéb forrásokból a vállalkozásokra zúduló áramló adatmennyiségnek (big data) a struktúrált, rendszerezett adatai. A smart data tekintetében minőségi adatok, intelligens algoritmusok, szofisztikált modellek együttállása segíti az értékelhetetlen adatmennyiségből a megfelelő elemzések előállítását. Mindemellett az okos adatok talán legfontosabb ismérvei, hogy jóval gyorsabb és - nem utolsó sorban – a hatékonyságot visszamérhetően növelő döntéshozatalokat tesznek lehetővé. 

A Bisnode-nak, mint Európa első számú üzleti információszolgáltatójának és cégminősítőjének, kiemelt célja, hogy B2B területen olyan online elérhető szolgáltatásokat nyújtson, mellyel a cégek, egyéni vállalkozók, szervezetek okos adatokon alapuló döntésekkel tudjanak 1. a korábbiaknál jelentősen hatékonyabban új célcsoportokat, ügyfeleket megtalálni, 2. pénzügyi döntéseket magabiztosan meghozni, 3. meglévő ügyfélállományukról naprakész, minden fontosabb változást tartalmazó információt szerezni.

Az üzleti adatok (többek között cégminősítések, egyedi számlafizetési morál, elérhetőségek, beszámolók, tevékenységi kör, tulajdonosi összefonódások) különféle hivatalos forrásból és gyűjtött módszerekkel, a legfrisebb adatvédelmi szabályozásnak (Global Data Protection Regulation) megfelelve kerülnek be a Bisnode adatbázisába. A vállalkozások a legjobb ügyfelekhez szeretnének eljutni és minél kisebb ráfordítással gyors eredményeket elérni. De vajon mi számít egy vállalkozás számára a legjobb ügyfélnek. Nyilvánvalóan azok, akikkel a legnagyobb profit érhető el,  jól fizetnek és bizonyára azok, akik a legkevesebb pénzügyi kockázatot hordozzák.

A háttérben futó algoritmusoknak köszönhetően egy potenciállista összeállítása manapság már túlmutat azon, hogy cégnevet, címet, email címet, telefonszámot tartalmazzon. Modern, üzleti döntéstámogató rendszerek már olyan ügyfészerzési megoldást kínálnak (Bisnode PartnerRadar), amely látszatra egy céglistának tűnik, valójában azonban egy, a legjobb ügyfelek tulajdonságaival leginkább megegyező vállalkozások részletes információit tartalmazza. Visszamérések alapján ezekkel a megoldásokkal az üzletszerzési hatékonyság több mint negyven százalékkal is növelhető.

Értesüljön a legfrissebb gazdasági és üzleti hírekről