Egyedi megoldások üzleti folyamataiba

Emelje új szintre kockázatkezelés és értékesítési folyamatait a Bisnode egyedi megoldásaival

KÉRJEN AJÁNLATOT
pipa-ikon.svg

Biztonságos üzleti lehetőségek automatizált folyamatok segítségével

pipa-ikon.svg

Tudatos kockázatvállalás az üzleti környezet részletes felmérésével

pipa-ikon.svg

Nemzetközi megfelelősség a legszigorúbb törvényeknek és jogszabályoknak

Optimalizált üzleti folyamatok a biztonságos döntésekért

Alakítsa saját igényei szerint kockázatkezelési folyamatait

Optimalizált üzleti folyamatok a biztonságos döntésekért

Napjaink egyik legmeghatározóbb üzleti trendje kétség kívül a digitalizáció, amely folyamatosan utat talál szinte az összes vállalati folyamatba. Amennyiben vállalkozása már rendelkezik a kockázatok kezelésére kialakított munkafolyamatokkal és rendszerekkel, úgy valószínűleg sokszor elgondolkodott már azon, hogyan tudná hatékonyabbá tenni hitel-és egyéb üzleti döntéseit, illetve hogyan alakíthatná át kockázatkezelését egy olyan támogató osztállyá, amely feltárja a legjobb lehetőségeket az értékesítés számára, vagy segítséget nyújt a marketing osztálynak adatvezérelt kampányok kialakításában.

A Bisnode egyedi megoldásai segítenek ezeknek a folyamatoknak a felülvizsgálatában és optimalizálásában azáltal, hogy a legjobb hazai üzleti adatbázist, fejlett statisztikai modelleket és algoritmusokat, több éves analitikai szakértelmet és széleskörű nemzetközi kapcsolatokat kombinálja az ügyfelek saját igényei és feltételrendszereivel, így kialakítva egyedi minősítési, értékesítési vagy kockázatkezelési rendszereket.

A Bisnode-nál hiszünk abban, hogy az üzleti élet legfontosabb értéke az adat. A megfelelő időben, a megfelelő adatokkal és algoritmusokkal hozott döntésekkel gyorsabban, hatékonyabban, nagyobb biztonságban és proaktívan válaszolhat a piaci környezet kihívásaira, így felgyorsíthatja vagy megalapozhatja üzleti növekedését. 

Hozzon okos hiteldöntéseket új ügyfeleiről

Hozzon okos hiteldöntéseket új ügyfeleiről

Döntéstámogatás adatokkal és üzleti információkkal

Az ügyfélportfólió bővítése minden vállalkozás számára nélkülözhetetlen, ha hosszú távú növekedést akar elérni. Annak a meghatározása azonban, hogy milyen feltételek mentén kötünk új üzleteket és engedünk be új kapcsolatokat portfóliónkba egyike a legfontosabb üzleti döntéseknek. Ennek köszönhetően hatalmas felelősség hárul a kockázatkezelőkre és credit managerekre, hogy megfelelően felmérjék a potenciális új ügyfelek cégadatait, megbízhatóságát és pénzügyi hátterét annak érdekében, hogy helyes hiteldöntéseket hozhassanak.

A Bisnode egyedi megoldásai segítenek ennek a kihívásnak a csillapításában. Szakmai tanácsadásunk keretében átvilágítjuk a vállaltnál működő folyamatokat, felmérjük a vállalat piaci pozícióját, illetve igény szerint visszamérést is készítünk a hitelezési folyamatok hatékonyságáról. A visszamérések segítenek meghatározni, hogy milyen új üzletek eredményeztek leírási veszteségeket, és melyek azok az elesett ügyletek, amelyeket a vállalat kockázatkezelési folyamata helytelenül elutasított, ugyanis üzletkötés esetén további komoly értékesítési lehetőségeket rejtett volna magában.

Gyakran előfordul, hogy a cégeknek nincs meg a megfelelő erőforrása az ilyen jellegű elemzések elvégzésére, illetve azon adatok összegyűjtésére, amelyek támogatnák a visszaméréseket. A Bisnode-nál elérhető adatbázisok teljes körű üzleti információkkal támogatják a döntéseket, meglévő minősítési modellünk pedig az ügyfelek feltételrendszerei szerint személyre szabhatók, így az adott vállalat igényei szerint határozhatók meg a különböző hitelkeretek, de akár árbevétel adatok, negatív eljárások és egyéb változásfigyelések is beállíthatók. Az adatfrissítésekre vonatkozó igények is testreszabhatók, így ügyfeleink eldönthetik milyen időközönként, milyen adatókról szeretnének értesülni, illetve milyen vállalatirányítási rendszerekbe szeretnék integrálni a Bisnode megoldásait.

Folyamatos frissítések, naprakész adatok

Tartsa kézben meglévő ügyfeleit és előzze meg a kockázatokat

Folyamatos frissítések, naprakész adatok

A pontos és biztonságos hiteldöntések meghozatalához ma már nem elég, ha évente egyszer korrigáljuk ügyfeleink hitelkereteit. A piac folyamatosan változásban van, így a valós idejű adat-és változásfigyelések a legmegbízhatóbb módja annak, hogy nyomon kövessük meglévő ügyfeleink kockázatosságának alakulását.

Természetesen az akár napiszinten is módosuló információk egy olyan nagy adatmennyiséget képeznek, amelynek a folyamatos manuális feldolgozása komoly korlátokat jelent. Megoldásaink vállalatirányítási rendszereibe integrálva (CRM, SAP, ERP stb.) automatikusan lekezelik ezeket a változásokat, hogy kockázatkezelőinek és credit managereinek ne a száraz adatokat, hanem kizárólag az abból létrehozott döntéstámogató információkat kelljen már csak értelmezniük, így folyamatait hatékonyabbá, döntéseit pedig gyorsabbá teheti.

A kockázatkezelés és az értékesítés összekapcsolása

Tárjon fel rejtett értékesítési lehetőségeket

A kockázatkezelés és az értékesítés összekapcsolása

A változások folyamatos figyelése a kockázatok kezelésén kívül szintén fontos szerepet tölt be az értékesítés hatékonyságának növelésében. Amennyiben képesek vagyunk adatvezérelten gondolkodni, hamar rájöhetünk, hogy az olyan alapvető cégadatok módosulásainak követése, mint pl a telephely, vagy a székhely, nem csak adminisztrációs célokat szolgál. Egy adott területen történő új cégalapítások folyamatos monitoringozása új üzleti lehetőségeket teremthet az értékesítési csapatok számára. Ugyanakkor marketing tevékenységünket is új szintre emelhetjük. Gondoljunk csak bele, milyen pozitív üzenetet közvetít, ha egy tulajdonos vagy funkcionális vezető változása esetén személyre szabott ajánlattal vagy kampánnyal célozzuk meg az új döntéshozó személyeket.

Az egyes cégcsoportok és (nemzetközi) családfák feltárása szintén komoly versenyelőnyhöz juttathatja a vállalkozásokat, hiszen a kockázatkezelők munkája ilyen módon megspórolja az értékesítők számára az új potenciális ügyfelek felkutatását, így idejüket 100%-ban értékesítésre fordíthatják.

A Bisnode segítséget nyújt az ilyen vállalati folyamatok jelenlegi helyzetének felmérésében, és szakértelmünkkel illetve minőségi adatainkkal olyan hatékonyság növelő folyamatoptimalizációkra teszünk javaslatokat, amelyek párhuzamosan segítik a vállalaton belüli társosztályokat.

Időről időre a legkorszerűbb hitelezési és kockázatkezelési modelleket és algoritmusokat is célszerű visszamérni annak érdekében, hogy megállapíthassuk mennyire hatékonyan működik a rendszerünk. A vállalati cégminősítések során gyakran tapasztaljuk, hogy vállalkozások leírási veszteségeket szenvednek el amiatt, mert nem a megfelelő vevőket engedik be ügyfélportfólióikba.

Ezzel párhuzamosan olyan esetek is jellemzők, amikor a cégek kevés alkalommal mondanak igent az új ügyfeleknek, és ennek köszönhetően elutasítják a kockázatmentes üzleti lehetőségeket.

Visszaméréseink során megvizsgáljuk, hogy ügyfeleink milyen rendszerességgel halmoztak fel tartozásokat 1-1 új üzletet követően, illetve, hogy ezek közül hány cég esett késedelmes fizetésbe. A cél tehát az, hogy meghatározzuk mennyire hatékonyan működik a jelenlegi kockázatkezelési folyamat, és hogy milyen eredménnyel tudja elkülöníteni a biztonságos üzleti lehetőségeket a kockázatos új vevőktől.

Az előrejelzések lényege, hogy a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján teszünk egy valószínűségi becslést arra, hogy a jövőben milyen esemény bekövetkezése (nem) várható.

  • Előminősítés

Ha a kockázatkezelés által használt fő működési elvek már az értékesítés kezdeti szakaszában ismertek, úgy jelentős mennyiségű erőforrás takarítható meg. Az előminősítések lehetővé teszik a kockázatkezelés számára, hogy az értékesítők csak olyan új üzleti lehetőségekre koncentráljanak, amelyek biztonságos üzleti növekedést jelentenek.

  • Egyedi minősítés

A hagyományos cégminősítési szolgáltatásainkon túlmenően biztosítjuk ügyfeleink számára a saját szabályrendszereiket is automatikusan integráló minősítések létrehozását. Az egyedi minősítések alkalmazkodnak az ügyféligényekhez, és figyelembe veszik az adott kockázati stratégiát, illetve célpiacot.

A monitoring célja és feladata, hogy a meglevő adatállomány napra készen tartása segítségével támogassa a valós információk alapján történő megbízható döntéshozatalt.

A különböző típusú adatok frissítése más-más szempontból lehet fontos:

  • Alapadatok (név, cím, tulajdonos stb.): komoly kockázatot jelenthet, ha például nem értesülünk arról, hogy egyik ügyfelünk egy “cégtemetőbe” költözött
  • Negatív események: a különböző működést befolyásoló (pl. felszámolás) illetve nem befolyásoló (pl. NAV végrehajtás) negatív eseményekről való megfelelő időben történő tájékozódás szintén nélkülözhetetlen a hatékony működés érdekében – például a felszámolás megindításától számított 40 napon belül jelezni kell a követeléseket.
  • Minősítés, előminősítés: akár külső, akár belső minősítő információkat használunk föl ügyfeleink minősítése során, a minősítésben bekövetkező változásokat le kell követnie az üzleti folyamatoknak is.

 

Vegye fel velünk a kapcsolatot

megoldások - kapcsolati felület

Kérjen ajánlatot vagy tudjon meg többet üzleti megoldásainkról

Telefonos elérhetőségünk

Telefonos elérhetőségünk